Stalo již téměř tradicí, že na přelomu října a listopadu vyráží část týmu Escape6 do města hříchu, kasín, nočního života, ale hlavně dějiště té největší a nejšílenější světové výstavy zaměřené na upravené vozy, tuning, detailing a aftermarket celkově - SEMA Show. Již 52. ročník této výstavy hostilo Las Vegas a i tentokrát se všichni vystavovatelé chtěli předvést s těmi nejlepšími produkty, nabitými prezentačními stánky a novými showcars.
Pro nás ale byla letošní návštěva SEMA Show oproti předchozím v něčem zcela jiná a jedinečná. Poprvé v historii totiž spolu s týmem Escape6 vyrazil i výherce soutěže "Vyhraj cestu na SEMA" Michal, který s sebou do Ameriky pozval kamaráda Petra. Jejich prostřednictvím jsme se měli šanci myšlenkami vrátit k naší první návštěvě SEMA Show a vychutnat si ten fantastický pocit, když se před Vámi rozprostře obrovská plocha výstaviště Las Vegas Conventional Center se všemi nablýskanými auty, které nejen, že stojí vystavené a stánků firem, které reprezentují, ale také se za mohutného řevu motoru a kvílení gum prohání po provizorní dráze před výstavištěm pro pobavení návštěvníků. Tento rok nás tímto způsobem uvítala celá skvadra vozů AC Cobra, které jejich piloti, jak je na SEMA Show zvykem, vůbec nešetřili.
Protože sami dobře víme, že napoprvé není možné pojmout všechny vjemy, kterými vás SEMA doslova zahlcuje na každém kroku, dopředu jsme věděli, že chceme letošní výpravu pečlivě zdokumentovat, abychom se k ní nejen my, ale hlavně právě výherci naší soutěže o cestu na SEMA mohli v budoucnu vracet. A když už tak cenný materiál máme, buďte si jistí, že se o něj rozdělíme i s vámi jako malou náplast na fakt, že zrovna vy jste cestu do Vegas s Escape6 nevyhráli. Již brzy se můžete těšit na ochutnávku v podobě traileru na plnohodnotný film nadupaný nejlepšími auty, ale také autentickými komentáři Michala a Petra a také Luďka s Davidem. Na kompletním dokumentu už pilně pracujeme a je velmi pravděpodobné, že bude rozdělen do několika dílů, protože najednou by to bylo prostě MOC. SEMA Show totiž i tentokrát bořila hranice, popírala pravidla a určovala nové milníky.
Jakými slovy byste jinak chtěli nazvat například stvoření s názvem "Corrupt Mustang", který si ze SEMA Show zaslouženě odvezl cenu TOYO Tires a byl zcela jistě nejdiskutovanějším vozem z pohledu tzv. swapu motoru. Ptáte se jaký motor může pohánět klasického Mustanga, aby to bylo tak zvláštní? Ať se to zdá sebevíc neuvěřitelné, tohoto Mustanga pohání 8-válec o objemu 4,3 litru z Ferrari, který je navíc nadopovaný dvěma turbodmychadly!
Zcela na opačném konci barikády pak stojí Porsche, jehož extrémně široká silueta dává jasně tušit, že autorem těchto křivek není nikdo jiný než Akira Nakai, který je duchovním otcem značky RWB. Z několika stovek kusů aktuálně vyrobených RWB Porsche však toto vybočuje. Přitom nemá nejagresivnější verzi bodykitu, nejkřiklavější barvu ani nejvyšší křídlo. K dílům, které postrádá, totiž můžete přičíst také výfuk, sání a mnoho dalšího, čímž se dostáváme k tomu, čím je tak jedinečné. Nese totiž označení E-RWB a v tomto případě se nejedná o překlep. Pod zadním víkem motoru totiž nenajdete klasický plochý 6-válec, ale pohonnou jednotku z Tesly. Ano, toto RWB Porsche je poháněno elektromotorem.
Jestli je něco opravdu těžké, pak je to vypíchnout několik nejzásadnějších kreací, protože nikde na světě jich nenajdete na jednom místě tolik najednou a na takové úrovni zpracování. Mnoho z nich dokonce vzniklo výhradně pro prezentaci na SEMA Show. Je úžasné, že všechny tyto stavby máte možnost prostudovat do nejmenších detailů a často si i popovídat s jejich majiteli či staviteli. Této možnosti jsme několikrát ani my sami neodolali a jedním z aut, u kterých jsme se stihli zaseknout ještě před oficiálním zahájením SEMA Show byla maličká Mazda R100, která působila o to víc exoticky díky umístění vedle série přizvedlých trucků. Rozhodně se ale nemusela cítit nijak méněcenně. Její majitel a stvořitel v jedné osobě původem z Kanady nám ochotně prozradil mnoho zajímavých detailů o tomto více než 700 koňovém skvostu, který pohání 3 rotorový wankelův motor 20B a celý výkon přenáší na silnici pomocí zdvojených zadních kol!
Mohli bychom tu jednotlivé vozy rozebírat na stovkách stran a stejně bychom neprobrali vše. I to je jeden z důvodů, proč bychom každému přáli se na SEMA Show alespoň jednou v životě vydat osobně. Samotné showcars ale nejsou tím jediným, co dělá SEMU SEMOU a hlavně, co jí dodává přídomek Show. Plochu před hlavními vstupy do výstavních hal jsme již okrajově zmínili. Každoročně ji zaujímá společnost Ford a každoročně ji důkladně pokreslí stovkami stop po driftování nejen s těmi nejaktuálnějšími vozy v jejich nabídce a jejich závodními ekvivalenty. Podobných ploch je po areálu výstaviště hned několik a jednotlivé automobilky na nich předvádí, co vše můžete s jejich vozy provádět, ať už se jedná o BMW M3, Kia Stinger nebo terénní vozy, které zdolávaly improvizovanou trialovou dráhu. Všechny ale zastínila partička bláznů, které znáte pod jménem The Hoonigans, a kteří naopak předváděli, co byste pravděpodobně se svým vozem nikdy dělat neměli...i když po zhlédnutí jejich show prostě máte chuť to zkusit. Pod taktovkou těchto, zcela jistě psychicky nevyrovnaných, bláznů docházelo na naprosto minimální ploše k hromadné likvidaci pneumatik, turbodmychadel, motorů a mozkových buňek. Jakmile jejich show začala, zahalilo se celé okolí do oblaku dýmu z hořících pneumatik a jediné, co jste mohli vnímat, byl řev motoru a hlasité povzbuzování stovek přihlížejících. A když už si říkáte, že víc prostě nejde, že tak malá plocha prostě víc šílenosti nezvládne, najeli do arény mezi betonovými zábranami hned dva vozy, které společně driftovali od stěny ke stěně, a že za sebou občas zapomněly nárazník? Show must go on! :-)
Dost ale bylo zábavy, přece jen SEMA Show není zábavní park (i když pro nás autíčkáře vlastně trochu ano), ale primárně se jedná o profesionální obchodní výstavu, kde ty nejvěhlasnější firmy prezentují to nejnovější a nejlepší ze své nabídky. A pro nás je to vlastně ten hlavní důvod, proč se do Las Vegas každoročně vracíme. Abychom se znovu setkali s našimi obchodními partnery a často již také přáteli ze zámoří, prohodili pár slov a zjistili co nového si pro nás, ale hlavně i pro vás připravili pro příští roky. A opět musíme říct, že se na nás ze zámoří valí doslova lavina novinek ze všech možných oblastí úprav vozů. Ať už jde o detailing a úžasné nové produkty Meguiar's, revoluční výfukové systémy Borla, vzduchové podvozky Air Lift Performance nebo AccuAir, přídavné budíky PROSPORT, rozšiřovací lemy Clinched, stavebnice pro profesionální fabrikátory Vibrant Performance, tepelné izolace DEi, tlumiče KONI, sportovní doplňky NRG Innovations nebo modulární podlahy Swisstrax, už teď se můžete těšit na produkty, které posunou úroveň vašich upravených vozů na zcela novou úroveň.
Některým firmám pak byl prostor vyhrazený na SEMA Show již tak malý, nebo chtěli svou prezentaci od ostatních výrazně odlišit, že ji přesunuli mimo hlavní dění a pořádají privátní akce pro své partnery a distributory. Jedním z těch, kteří tuto formu upřednostňují již několik let po sobě, je výrobce litých a kovaných kol Vossen Wheels, který opět využil prostory galerie hotelu Waldorf Astoria na Las Vegasském Stripu. Nováčkem v tomto ohledu je pak anglický výrobce karbonových sání Eventuri, který své výtvory rozmístil v prostředí vily s výhledem do uklidňující zahrady.
Na závěr nelze říct nic jiného, že ty čtyři dny, které SEMA Show trvá, utekly opět jako voda a je to zatraceně málo času na to, abyste mohli podrobně prozkoumat všechny auta, prezentační stánky, nové produkty, pozdravit všechny své známé a vstřebat atmosféru celé výstavy. Cítili jsme se jako by ten den SEMA začala, ale ve skutečnosti už jsme seděli na tribuně a sledovali spanilou jízdu odjíždějících exponátů z výstavy nazvanou SEMA Cruise. Možná to bylo celkově zrychleným tempem všeho, co se ve Vegas odehrává, možná to bylo tím, že jsme hltali nadšení Michala s Petrem, kteří se na výstavě cítili jako Alenka v říši divů, ale musíme si prostě přiznat, že už je to za námi a v tuto chvíli se už spolu s vámi těšit na připravovaný dokument z celé naší cesty. Zbývá už jen říct: "Tak zase za rok Sin City!"
Jsme rychlí - skladové položky expedujeme do 24 hodin.
Máme vlastní sklad a většinu sortimentu držíme skladem.