Nastavení cookies

Cookies jsou nezbytné k správnému fungování webu, vyhledávání, přihlašování, personifikaci, vytváření analýz a statistik a celé řadě dalších věcí.

V souladu s požadavky legislativy tedy prosíme buď o Váš souhlas, nebo o přizpůsobení preferencí.

Přizpůsobit nastavení cookies

Nezbytné cookies

Jsou nutnou podmínkou pro fungování našeho webu. Díky nim procházíte jednotlivými stránkami, vyhledáváte nebo se přihlašujete.

Analytické cookies

Díky těmto cookies víme, které pordukty jsou u nás navštěvované. To nám umožňuje dávat Vám doporučení „na míru“.
Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem je např. Google.

Marketingové cookies

Tyto cookies sledují Váš pohyb na webu. Slouží zejména k zobrazování relevantních reklam a k využítí Vašich sociálních sítí.
Rovněž zde to mohou být cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google, Facebook a další.

Povolit vše Uložit nastavení
  • Blog
  • Escape6 Golf 8R závodní projekt
David 15.08.2023 1599x

Escape6 Golf 8R závodní projekt

Už celou řadu let dodáváme našim zákazníkům díly pro trackdays i ostré závody a i my sami příležitostně vyměníme klasický tuningový sraz za mostecký autodrom, abychom si zarelaxovali a vytáhli maximum ať už z vlastních aut nebo z aut, která jsou pro tyto účely k dispozici. Když jsme se tedy v zimě rozmýšleli, co bychom mohli postavit jako další předváděcí vůz Escape6, tak nás hned napadlo, že si postavíme náš vlastní první závodní speciál, který bude v první řadě zaměřený na jízdu na okruhu.

Při výběru jsme šli vylučovací metodou, kdy jsme museli zohlednit mnoho faktorů jako je dostupnost potřebných dílů, dostupnost samotného vozu, jeho výkon a koncepce a samozřejmě i naše vlastní zkušenosti na okruhu (ne, opravdu jsme neměli v plánu začínat s GT3 RS). Zalíbila se nám představa přetvořit na náš závodní vůz něco původně vcelku běžného, co bude mít z výroby do okruhového speciálu daleko. A co je "lidovějšího" než Volkswagen Golf? Protože jsme chtěli mít jistotu, že je auto technicky v pořádku a neobjeví se skryté závady, které by zvlášť na okruhu mohly způsobit velké problémy, objednali jsme nový model Golf 8. Ale protože se od začátku počítalo s ostrým okruhovým nasazením, bylo jasné, že pod kapotou musí bít srdce s velkým potenciálem. Byť lidový model Golf jsme tak zvolili v jeho nejvyšší motorové variantě - dnes již ikonické verzi "R".

Ten má pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI čtvrté generace (EA888.4) s turbodmychadlem Continental, dostatkem výkonu a hlavně potenciálu pro další navýšení. Současně se všemi těmito plusy se však neslo i pár mínusů. Motor sice vychází z předchozí verze EA888.3, ale jeho řídicí jednotka motoru i převodovky DSG byla pro úpravce novinkou, která byla dlouhou dobu neprolomitelnou. A protože náš vůz bude zaměřený na výkon a obratnost, nebyl prostor na kompromisy a cokoliv jiného než úprava Stage 2 s odstraněním OPF nepřipadá v úvahu. I samotný hardware byl zvolený podle toho, takže nezbývalo než počkat, dokud náš úpravce Racingline software pro úpravu Stage 2 nepředstaví. A to se právě stalo! Software byl uvolněn a my se konečně můžeme pustit do ladění! A že toho není málo. Kromě software pro řídicí jednotku máme pro Golfa připravenou už celou řadu dílů, které podpoří jeho výkon, schopnosti i vzhled.

Před prvními úpravami jsme samozřejmě museli zhodnotit jak si na okruhu povede sériový model a trochu se sžít s jeho ovládacími prvky a reakcemi. A tak jsme přizvali zkušeného jezdce a účastníka řady rally i okruhových závodů Libora Horáka, aby spolu s námi auto otestoval na okruhu v Mostě, který přece jen už trochu známe. Golf R nás na jednu stranu příjemně překvapil svým výkonem, rychlostí a nečekaně i brzdami, které to během testování ani jednou nevzdaly, i když se z nich kouřilo statečně. Výrazně horší už to bylo s chováním podvozku a zejména pneumatikami, které byly opravdovým limitem během našeho testu. Potýkali jsme se také s pomalejší odezvou na plyn. Na všechny zmíněné neduhy už ale máme nachystané řešení a samozřejmě i něco navíc.

PODVOZEK:

Podvozek a jeho nastavení je alfou a omegou pro provoz jakéhokoliv auta na okruhu. V případě našeho Golfa R se zároveň jedná o nejslabší místo sériového auta s největším prostorem pro zlepšení. A abychom nic nepodcenili, spojili jsme síly s těmi nejlepšími firmami v oboru, s jejichž produkty se setkáváte v naší nabídce.

H&R nám na míru vyrobilo výškově a tuhostně nastavitelný podvozek Clubsport s unibalovým horním uložením, závodními pružinami a jednoplášťovou konstrukcí předních tlumičů s obráceně (upside-down) umístěnými patronami tlumičů. Od stejného výrobce jsou pak zesílené stabilizátory, které jsou na okruhu naprostou nutností a měly by patřit mezi vaše první úpravy, pokud svezení na okruhu plánujete.

Veškerá gumová uložení podvozku nahradí polyuretanové silentbloky Powerflex Black Series (se zaměřením na okruhové použití), které omezí nežádoucí pohyb a tím rozladění geometrie podvozku. Tam, kde to bylo možné, jsme navíc zvolili silentbloky nastavitelné, takže si budeme moci právě geometrii nastavit nad rámec továrních možností.

Racingline dodal na Golfa podvozkové rozpěry, vymezovací podložky pro vystředění nápravnic a kardanu a nastavitelné přední i zadní tyčky stabilizátorů. Co ale staví celou úpravu na zcela novou úroveň je kompletní karbon-keramický brzdový kit Stage 3+ tohoto výrobce. Na přední nápravě se tak budou 6pístové třmeny zakusovat do karbon-keramických 380 mm kotoučů vážících pouhých 5,7 kg! Přední kit pak doplní zadní karbon-keramické kotouče v továrním rozměru 310 mm a odpovídající brzdové desky. Pancéřové brzdové hadice a vysoce výkonná brzdová kapalina je samozřejmostí.

Rozměr přední brzdové soustavy znamenal úkol pro výrobce kol BC Forged. Ten totiž musel celý brzdový kit schovat do 18" kol i přes to, že Racingline jako minimum uvádí 19" kola (která nám ale pro provoz na okruhu nevyhovují). Vše je dost na těsno, ale povedlo se a na míru vyrobená kovaná kola BC Forged EH301 v rozměru 8,5x18" ET43 s drážkováním pro pneumatiky brzdy Racingline doslova obejmou. Když už je řeč o pneumatikách, ty obujeme osvědčené Pirelli P Zero Trofeo R v rozměru 235/40 R18.

Sice bude reálně v interiéru, ale výrazně ovlivní chování a tuhost podvozku. Řeč je o rámu Wiechers Sport Clubsport, který nejen, že vyztuží karoserii, ale máme tak vyřešeno i kotvení závodních pásů.

MOTOR:

Koncernový motor EA888.4 v Golfu R je už v základu poměrně výkonný a se svými 320 koňmi slibuje slušnou dynamiku. Nebyli bychom to ale my, pokud bychom se s takovou porcí spokojili. Částečně to souvisí i se zvukovým projevem, který je u továrního auta dost slabý. Pod auto se tedy nastěhuje cat-back výfuk Milltek Sport doplněný o downpipe Milltek Sport. Ten obsahuje metalický sportovní katalyzátor a naopak odstraňuje OPF, což si ale vyžádá úpravu software Racingline Stage2. Těšit se tak můžeme ve výsledku na 454 koní a krouticí moment omezený na 530 Nm do chvíle, než úpravce prolomí řídicí jednotku DSG u modelu 2023. Pak se krouticí moment posune na 588 Nm.

Úpravu řídicí jednotky podpoří samozřejmě odpovídající hardware v podobě oblíbeného a osvědčeného sání Racingline R600 s pěnovým filtrem a navazující zvětšený vstup do turbodmychadla Continental. Nutnou úpravou je také mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler), který nám dodal Forge Motorsport.

DETAILY:

A protože jsme Escape6, je jasné, že si Golfa R přizpůsobíme kromě funkčních dílů také detaily, které podpoří jeho vzhled. Nejvýraznější bude určitě celopolep, který vůz zahalí do válečných barev Escape6. Pod kapotou zmizí většina laciných plastových víček a nahradí je kovová víčka Racingline včetně např. obalu na olejový filtr nebo víčka nádrže. Zadní část vozu pak doplní originální spoiler Volkswagen z verze Performance Pack (kterou jsme nezvolili, protože většinu dílů, které přináší, bychom nahradili vlastními).

Už se nemůžeme dočkat až všechny tyto díly namontujeme a okusíme naplno náš zcela nový závodní Golf R. Schválně na jaký čas se v Mostě dostaneme...

Fotogalerie

Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt Escape6 Golf 8R závodní projekt


APEK - Asociace pro elektronickou komerci APEK - Asociace pro elektronickou komerci

Naše společnost Escape6 působí na trhu již od roku 2000. Náš otevřený a pozitivní přístup k úpravám vozů kromě mnohaletých zkušeností pramení z nadšení celého našeho týmu. Každý z nás je skutečným automobilovým nadšencem a díky tomu se dokážeme ztotožnit s vaší ideou úprav, ať už se jedná o vůz soutěžící v soutěžích Show&Shine, na závodních okruzích, nebo v nehostinném terénu. Sami aktivně navštěvujeme automobilové výstavy po celém světě, stejně jako tuzemské tuningové výstavy, srazy a akce, kde nás můžete potkat s našimi vlastními upravenými vozy.

Těšíme se na setkání s vámi v našem showroomu v Praze Čestlicích, který je na ploše více než 400 m2 doslova napěchován tím nejlepším, co současný světový tuning nabízí. Ať už hledáte pouze drobné doplňky nebo autokosmetiku, anebo chcete váš vůz kompletně „vytunit“, u nás jste na správném místě! A nezapomeňte nás sledovat i na sociálních sítí, kde se dozvíte i něco ze zákulisí naší firmy.

Jsme rychlí - skladové položky expedujeme do 24 hodin.

Máme vlastní sklad a většinu sortimentu držíme skladem.