Závodní verze intercooleru Forge Motorsport pro koncernové motory 2.0 TSI EA888.3 se zvětšeným objemem jádra a zvětšenými průměry vstupu a výstupu intercooleru.Celý popis
Ve spolupráci s Home Credit nabízíme výhodný nákup na splátky. Příklady splácení zobrazíte kliknutím na tlačítko "Koupit na splátky" u konkrétního produktu. Po výběru způsobu splácení budete přesměrování do košíku. Pokud se chcete o nakupování na splátky dozvědět ještě více, přečtěte si více o nákupu na splátky zde.
Hlavní výhody intercooleru Forge FMINT32:
Intercooler Forge Motorsport FMINT32 nahrazuje originální díly:
5Q0145803H
5Q0145803K
5Q0145803L
5Q0145803P
5Q0145803S
5Q0145803N
Na základě předchozí verze intercooleru pro platformu MQB 2.0 TSI EA888.3 vyvinul Forge Motorsport novou verzi intercooleru, která dále posouvá schopnosti a výkonnost chladiče na této platformě. Celý vývoj, testování i výroba probíhal ve Velké Británii, v sídle firmy Forge v Gloucesteru. Cílem bylo maximálně vyplnit dostupný prostor a umístit do něj intercooler s ještě větším jádrem, který bude schopen efektivněji snížit teplotu nasávaného vzduchu aniž by negativně ovlivnil plnicí tlak nebo chlazení převodovky.
Nosný rám pro intercooler platformy MQB poskytuje omezený prostor pro intercooler, jelikož prostor poskytnutý tímto rámem je sdílený společně s chladičem chladicí kapaliny. Umístění vysoce výkonného intercooleru bez negativního vlivu na další prvky chladicí soustavy je tedy skutečnou výzvou. I přes to se ale vývojovému týmu Forge Motorsport podařilo nalézt dodatečných 10 mm prostoru pro hloubku jádra. Forge zároveň využil nasbírané zkušenosti z vývoje intercooleru pro Golf 8. Pomocí 3D tisku byly vytvořeny zcela nové příruby doplněné o testovací jádro intercooleru. Finální návrh zahrnoval také zvětšený vstup a výstup. Výsledkem je intercooler, který perfektně podpoří výkon u sériového motoru nebo motoru s mírným zvýšením výkonu, ale zároveň je schopný být maximálně efektivní u vozů, kde je snaha o dosažení co nejvyššího výkonu.
Spolu se zvětšením průměrů na straně vstupu a výstupu z intercooleru se musel Forge Motorsport zaměřit také na nezbytné vedení vzduchu v podobě silikonových hadic. S ohledem na hladké proudění vzduchu mají hadice na vnitřní straně osazení, které po nasazení na příruby způsobí naprosto hladký přechod ze silikonového vedení do intercooleru. Originální příruby mají průměr 63 mm, zatímco nově vytvořené příruby mají průměr zvětšený na 76 mm (3"). To představuje navýšení plochy pro proudění vzduchu o 45%.
Pro vhodné jádro testoval Forge Motorsport hned několik typů s ohledem na velikost a účinnost. Jako nejlepší se nakonec ukázalo jádro s konstrukcí bar-and-plate s objemem navýšeným o plných 83% oproti továrnímu intercooleru a zvětšením čelní plochy o 10%.
Ve Forge Motorsport vždy testují různé alternativy jádra ať už konstrukčně, tak i velikostí a počtem šachet. Díky tomu je možné dokonale naladit přínos intercooleru v efektivitě chlazení, optimalizovat pokles tlaku a průchodnost vzduchu.
Jak už se ukázalo na celé řadě projektů, pokles tlaku v intercooleru nemusí vždy znamenat negativní jev. S poklesem tlaku totiž vzduch v intercooleru mírně zbrzdí, což mu dává více času na ochlazení. Přílišný pokles tlaku znamená vyšší požadavek na práci turbodmychadla a tím i větší teplo, které od něj sálá. Žádný pokles tlaku pak může naopak znamenat, že vzduch projde intercoolerem aniž by byl ochlazen na potřebnou teplotu. Oba jevy tak ve výsledku znamenají zvýšení teploty nasávaného vzduchu.
Náročnost instalace:
Jsme rychlí - skladové položky expedujeme do 24 hodin.
Máme vlastní sklad a většinu sortimentu držíme skladem.